Alternativní termín je 20.3.2024 (středa), od 17:00 (95 min.) >>
Online seminář Vás seznámí s možnostmi modelování elektrických a elektromechanických prvků (elektrické pohony, výkonová elektronika) a návrhem jejich řídicích systémů. Podíváme se také na možnosti modelování bateriových sestav a vývoj systémů pro jejich správu (BMS). Simulace modelů na systémové úrovni umožní rychlé ověření Vašich nápadů, optimalizaci návrhu nebo testování rizikových scénářů bez nutnosti práce s fyzickým zařízením. V prostředí MATLAB a Simulink využijeme přístup metodou Model-Based Design, která nás provede vývojem systému od tvorby simulačních modelů a řídicích algoritmů až po implementaci na vestavěný hardware
Seminář Vám nabízí neformální virtuální setkání s možností seznámit se s inženýrským nástrojem MATLAB a Simulink formou praktických ukázek.
Pro účast na online semináři vyplňte přihlašovací formulář. Obratem obdržíte informace k připojení.
Seminář je určen všem posluchačům, kteří se chtějí formou praktických příkladů seznámit s možnostmi modelování elektrických prvků a návrhem jejich řídicích systémů v prostředí MATLAB a Simulink.
Vývoj metodou Model-Based Design je postaven na systematickém využívání simulačních modelů napříč vývojovým procesem. Simulace s virtuálním modelem pohonného systému umožňují rychle získat vhled do chování v reálném světě, provádět virtuální testování různých scénářů a ověřovat funkčnost vestavěného softwaru (embedded sw). Využití modelů pomáhá urychlit posouzení variant, bezpečně studovat mezní případy a zlepšit celkovou kvalitu vyvíjeného systému
Typické kroky při tvorbě modelu elektrického pohonného systému v prostředí MATLAB & Simulink zahrnují modelování elektromotoru (PMSM, BLDC, apod.), modelování výkonové elektroniky (napěťový měnič, střídač), návrh a implementaci vestavěného softwaru (řídicí algoritmy, virtuální senzory), vymezení testovacích scénářů, simulace a analýzy výsledků. Modely komponent mohou mít různou úroveň detailů v závislosti na zadaných požadavcích.
Z hlediska zdroje elektrické energie je možné modelovat bateriové články, navrhovat různé architektury bateriových sestav (battery pack) a vyhodnocovat tepelné a elektrické chování baterií za normálních a poruchových podmínek. Cílem algoritmů BMS (battery management system) je pak zajištění požadovaného výkonu, bezpečného provozu a přijatelné životnosti baterie v různých provozních režimech a za odlišných okolních podmínek.
Závěr vývojového procesu se opírá o generování zdrojového kódu (C/C++, HDL) z navržených algoritmů a jeho integraci do reálného prostředí.
Informace:
Video:
User Stories:
Přihlašovací údaje obdržíte obratem po odeslání formuláře.
* Položky je nutné vyplnit.
Odesláním tohoto formuláře nám dáváte souhlas se zpracováním svých osobních údajů v rozsahu potřebném pro vyřízení vašeho dotazu, registrace či žádosti.
Naše Zásady ochrany osobních údajů najdete zde.